BAVUL

 



BAVUL

              Hani bavullar vardır, hava alanı bagaj bandında dönen… O bavulların sahipleri vardır, tıpkı kendilerine benzeyen…

              Renkli mi renkli,  güzel mi güzel bavullar vardır. Onların sahipleri gidecekleri yere büyük valizlerle gitmeyi severler. Çünkü içine koyacakları çok eşyaları vardır.

              Yaz tatili için mi seyahat? O mayoya bu gözlük, bu terliğe şu şapka diyerek doldururlar bavullarını.

              Peki ya kışınsa yolculuk? Renk renk kazaklar, çeşitli botlar, çizmeler, montlar… Eh bir de kışlıklar kalındır, bavul sayısı da haliyle artar.

              Kültür turu mu? Onun bavulu ayrı. O konsepte uygun olur elbet taşıdıkları...

              Bir başka bavul tipi vardır ki öyle süslü püslü değil. Çek çekli her yere rahatça taşımak için. Sahibi de pek özenmez bavulun içine dışına..

              Ama tekerlekleri bozulursa kulakları tırmalar, rahatsız eder sahibini. Bavul tekerleğine yağ sürer mi bir insan? O bavulun sahibi sürer. Yeter ki kulağına gelmesin kötü sesi!

              O bavul sahibi için, bavulu bagaj bandında beklemek bahane, sohbet şahane…

              “Nerelisiniz? Nereden geliyorsunuz? Nereye gidiyorsunuz?” ile başlar sohbetler.. Bavulun gittiği yere kadar da itinayla devam eder…

              Bavuldur kimi zaman sohbeti başlatan, bavuldur kimi zaman sohbeti devam ettiren... Sohbet etmek isteyene bavul bahane, yeter ki dinleyen olsun anlatır o azimle…

              Başka bir bavul sahibi daha vardır. Onun öyle bavulu süslü de değildir, tekerlek sesi de önemli değildir. Ne çok büyük, ne de çok küçüktür bavulu.. İçi de dışı da rahat... Olabildiğince rahat...

              Ne mi var bavulun içinde bu kadar rahat?

              Gideceği oteldeki yastıkları değiştirmek için kılıflar,, banyo havlusu... Sanki otelde yokmuş gibi havlu… Bagajda hep sorun olsa da, o vazgeçmez bavulunda kolonyasından, parfümünden… Mis gibi kokular yayılır onun geçtiği yerden…

              Bir bavul vardır, çok düzenli. Çoraplar bile ince ince dantel gibi işlenircesine düzenlenmiş… Azimle, çabaya, itinayla…

              Bir bavul vardır, eşyalar içine sıkış tıkış buruşturulmuş…

              Bir bavul vardır, sahibi en önce gider bagaj bandına...

              Bir bavul vardır sahibi unutur bagaj bandında…

              Bavullar vardır bir de onların sahipleri…

              Bir bavula bakarak, insanları tanımak mümkün mü peki?

              Cevabı “Deneyimsel Tasarım Öğretisi” eğitimlerinde…

 

***

 

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur.

 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

 

"Kim Kimdirile başlayan, "İlişkilerde Ustalıkve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

 

 

***

 

 

"Milyarlarca insan içinde,

'bir’ kişinin ne önemli olabilir ki?

Bunun cevabını, o 'bir' kişiye sorun!"

Yahya Hamurcu

 

Yorumlar

  1. Benim bavulumun da tekerlikleri önemli 🙈

    YanıtlaSil
  2. Benim bavulum kırmızı..

    YanıtlaSil
  3. farklılıkların kaynağını anlamak ne kadar kıymetli😊 kaleminize sağlık🌷

    YanıtlaSil
  4. İnsanı onun anlattıklarının ötesinde tanıyabilmek ne kadar kıymetli.. Ve ne keyifli bir anlatım..Teşekkürler💐

    YanıtlaSil
  5. Bavullar ve sahipleri.
    Bavullar ve sahpleri ve birbirinden farklilikları. Ne guzel.anlatilmiş insanların farkliliklari 🌻

    YanıtlaSil
  6. İnsanın bavul tercihinde bile ne farklı mesajlar var. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel merak uyandırıcı bir yazı

    YanıtlaSil
  8. Birbirimizden farklı oluşumuzu anlatan çok güzel bir yazı kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Azim ne güzel bir kelime.. insanları tanımakla birleşincede çok anlamlı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptığımız işin sebeplerine odaklanmak ne kadar güzel değil mi?
      insanı insan yapıyor
      insanı kul yapıyor. 🤔🙂

      Sil
  10. Bir aile düşünün hepsi de birbirinden farklı ama şimdi eskisinden daha kolay ve anlaşılır...👏😅

    YanıtlaSil
  11. Cok guzel bir yazi emeginize saglik.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık🌷🌷

    YanıtlaSil

  13. Çok güzel bir yazı olmuş tebrik ederim

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir anlatım olmuş elinize sağlık🌹

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel anlatmışsınız yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel anlatmışsınız gerçekten çok öğretici

      Sil
  16. Insanin evdeki düzeni heryerde yerseyinden belli olur ama istisnalar vardir tabi.Mesala ben yurt disinda yasiyorum aileme istedigim herseyi goturmeyi cok isterim bunun icin cokkkk buyuk bir valiz olmali birisi bana verse pismi yada tekeri kirikmi bakmam yeterki isimi halletsin🙂oyuzden o valize bakanlar bana buda nasil bir kadin diyebilrler ama bilmezler o valizle ben ne cok sevindiricek seyler tasiyorum

    YanıtlaSil
  17. Kaleminize sağlık çok beğendim😊

    YanıtlaSil
  18. insanları tanımak için gerçekten kim kimdir çok önemli insanları tanımadığımız zaman problemlerimizi çözmek gerçekten çok zor o sebeple bavul bize çok şey anlatıyor Bir bavulla bile insanı tanımak mümkünse bir bakışla bir duruşla insan kim bilir diğer insanları nasıl tanıyabilir ve problemlerini nasıl çözebilir elinize sağlık çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  19. bir bavuldan insan tanınabilirse o zaman kol çantasından, ayakkabısından, kıyafetinden de tanınabilir. Yazınız merak uyandırdı açıkçası.

    YanıtlaSil
  20. koca hayatı bavula sığdırmak nasıl doğru heryerde kendimizi kişiliğimizi sergiliyoruz aslında

    YanıtlaSil
  21. İnsanları tanımak konfor verir.

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel bir anlatım 🌷

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel bir anlatım yüreğinize sağlık 🌷

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel anlatılmış. Sıradan görünenin arkasındaki görebilmek 🙂

    YanıtlaSil
  25. Mühteşem bir yazı benim bavulum rahat ve ferah olanlarından

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel gerçekten kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  27. Benim bavulum kabin bavulu öle süslü puslu çiçekli falan dikkat çekmeye gerek yok ihtiyacın olanları içine alsın gittiğin her yere senle gelsin :)

    YanıtlaSil
  28. Mühteşem bir anlatım yapmıssınız brnim bavulum rahat olan olurdur

    YanıtlaSil
  29. Mükemmel anlatim bravo Ebrar hocam..

    YanıtlaSil
  30. Benim bavulum düzenli ve yedek kıyafetlerle dolu olur. Yetmedi yanımda gelene de lazım olur deyipte eklediklerim.. Ne güzel anlatmışsınız ellerinize yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. Bir tek bavuluna bakarak bile insanı tanıyabilmek ne büyük bir kolaylık. Aslında okuyabilmek, bakmak değil görmek o rahatlığı sağlayan. Güzel bir yazı. Teşekkür ederim 🌹.

    YanıtlaSil
  32. Doğru anlatım böyle olur…

    YanıtlaSil
  33. Benim bavulum umutla dolu gittiğim yere huzur taşıyorum

    YanıtlaSil
  34. benim bavulumun üzerinde çıkartmalar var :>

    YanıtlaSil
  35. Kendimi gördüm bir bavulla

    YanıtlaSil
  36. Bence bir hikâye dış görünüşe göre şekillenmemeli. Dışı simsiyah olan bir bavulun içinde rengarenk kazaklar da olabilir, rengarenk bir bavulun içinde sadece siyah kazaklar da ...

    YanıtlaSil
  37. Ben ise yorgunluğu alıp gidenlerdenim siyah bir bavulun içine öylesine idaretenlik giysiler alan biri...

    YanıtlaSil
  38. bavul yapıp ettiklerimiz ile ahiret yolculuğumuz
    Bavul içi siyahsa cehennem beyaza yakin ise insaAllah cennet hazirligimiz

    YanıtlaSil
  39. Bir bavul vardır tatile giderken bile havlusunu çarşaflarını sığdırmaya çalışır
    Özenle,sabırla yerleştirir 💐

    YanıtlaSil
  40. Maşallah çok öğretici ağzınıza sağlık

    YanıtlaSil
  41. Bundan sonra gözüm bavullarda olacak. Kim kimin bavulu?

    YanıtlaSil
  42. Emeğinize sağlık.Guzel ve düşündürücü bir yazı olmuş 💐

    YanıtlaSil
  43. Elinize saglik💐

    YanıtlaSil
  44. Kişilikler hakkında farkındalık uyandıran bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  45. Yolculuk ve bavul.Gittiğin yere göre yapılan hazırlıklar Ben Ahiret yolculuğunda ,amellerimi dolduryorum,bavula ! En çokta Allah'ı razı edecek, ameller .

    YanıtlaSil
  46. basit bir bavul tercihi bile insanın karakterini yansıtabilir. ben tekeri iyi olan sıkış tıkış bir bavul tercih ederdim. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  47. kaliteli bir ürün elinize sağlık

    YanıtlaSil
  48. güzel yazı bir yazı kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  49. Benim bavulum coraplar bile inci gibi aradığım herşeyi bulmak isterim

    YanıtlaSil
  50. Hayatın her yerinde insanı anlatan işaretler var.. Yeterki görelim..

    YanıtlaSil
  51. Benim bavulum küçücük ama içinde ihtiyacım olan her şey var. Ağır kaldırmak taşımak bana çok acı veriyor O yüzden küçük. İhtiyacım olan her şeyi de yanımda istiyorum. Rengi turkuaz mavisi. insanlar farklı olunca bavulları da farklı farklı oluyor. Herkes beynindeki aktif olan noktaya göre bir seçim yapıyor. Kaleminize sağlık güzel bir yazı olmuş düşündürdü.

    YanıtlaSil
  52. Bavulların kullanımından insan kişiliklerini anlatan detaylı ve öğretici bilgiler

    YanıtlaSil
  53. Bir bavul yolculuğu, bir o kadar anlam barındırıyor 🌻

    YanıtlaSil
  54. Bence ilginç bir yazı olmuş gerçekten, insan şunu diyesi geliyor bir bavulda bu böylesi, acaba daha neler neler vardır...

    YanıtlaSil
  55. Bir bavuldan nerelere ... hadi bakalım..

    YanıtlaSil
  56. Sadece bavul dememek lazım tabiii🥰

    YanıtlaSil
  57. Çok güzel 🥹

    YanıtlaSil
  58. Ne kadar güzel anlatılmış insanı tanımak, bir bavuldan yola çıkıp işaretleri okumak.

    Ellerinize sağlık...😊

    YanıtlaSil
  59. Anlaşılır net ve faydalı bir yazı olmuş, emekleriniz için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  60. Ne güzel yazmışsınız bir bavulun ne kadar güzel manaları varmış keyifle okudum kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  61. Hiç aklıma gelmezdi bavul düzeninden insanı tanimak. Harika bir yazi👏🏻👌🏻 ( bu arada bendede havlu ve yastık kılıfı olanlardan🙈)

    YanıtlaSil
  62. 👏👏👏👏👏

    YanıtlaSil
  63. Çok keyifli bir yazıydı, teşekkürler 🌼

    YanıtlaSil
  64. bavullar ve insanlar..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder