KAPI KAPANDI


 KAPI KAPANDI

“Nasıl bir alışkanlıktır bu?” diye mırıldandı Ayşe. İnsan, nasıl her seferinde aynı hatayı yapmayı başarır? Üstelik bu hatalarından zarar görmesine, acı çekmesine rağmen, insan kendine neden bunu yapar? 

Düşüncelerinden sıyrılarak, kocaman kahve rengi kapıya baktı. Dijital ekranda kırmızı yazılarla “KAPI KAPANDI” yazıyordu. Bu sefer uçağını gerçekten kaçırmıştı.

İçinden herkesi ve her şeyi suçlamak geldi. Uçağa geç kalma sebeplerini düşündü. Dün akşam kapısını ansızın çalan misafir, arkadaşının getirdiği tatlıların sabah uykusunu etkilemesi... Bavulunun kötü tasarımından dolayı zor hazırlanması... Bindiği taksinin yavaş gitmesi… Azimle yerleri süpüren görevli bile gecikmesine sebep olmuştu. Uçağı kaçırması için o kadar çok sebep vardı ki.. 

Tüm dış etkenler sanki onun aleyhine çalışıyordu. Fakat yine de içi rahat değildi . Bu suçlamalar onu rahatlatmıyordu. İçindeki öfke, kızgınlık dinmiyordu. 

Uçağı kaçırmanın üzüntüsü ile birbirine bitişik, sabit sarı koltuklara oturdu. “Gerçekten benim suçum değilse, neden bu kadar düşünüyorum?” diye sordu kendine. 

Ayşe haklı çıkma isteğinden düşünemez hale gelmişti. Neyse ki, kendine soru sordu da, biraz düşünmeye başladı. 

Zihin soru cevap ile çalışır

Peki bu geç kalmalar neden hep benim başına geliyor? diye sordu kendine. 

Yoğun bir hayatı ve birçok işi vardı. Sabah kalkamıyordu. Çünkü akşam yatamıyordu. Fark ettiği şey onu çok etkilemişti. Akşam yatamıyor oluşu, akşama ertelediği işlerinden kaynaklanıyordu. Yemek, bulaşık rutininden çıktıktan hemen sonra, evin önceden ertelenen işlerine yöneliyordu. Çocukların ertesi gün okul için hazırlanması da cabasıydı. 

Fark etti ki, ertelemek onun için bir alışkanlık olmuştu.

Ama hayat buna izin vermiyordu. Ondan ilgi bekleyen ailesi vardı. Proje bekleyen iş arkadaşları vardı. Düzen bekleyen bir evi vardı. En önemlisi rahat bir uyku bekleyen bünyesi vardı.

Ertelenen her şey büyür.

Ertelediği her şey o güne birikmişti. Tam da iş için yurt dışına gideceği güne. Bu sefer ertelediği işlerden dolayı, evden vaktinde de çıkamamıştı. Ama hayat onu daha fazla beklemedi.. 

Hayat akıp gitmeye devam eder

Onun kurallarına uymadığında, insan aslında kendine zulüm eder. 
Ayşe’nin geç kalması kendine zarardı. Bu seferlik zararını bir başka bilet alarak karşılayabildi. Fakat bu alışkanlığını çözmeyi erteledikçe, onu bekleyen zararda büyüyecekti. 

Şimdi o kocaman kahve rengi kapıların bir anlamı oldu. Yanıp sönen “KAPI KAPANDI” işaretinin sadece bir uçak kapısı değil, hayatında onu bekleyen tüm sonuçlarla ilgili olduğunu daha iyi anlamıştı. Ertelenecek vakit kalmamıştı.

Akan vakit insanı asla beklemeyecekti. O ona verilen kurala uygun ilerliyordu.

Saniye saniye, dakika dakika. Hiç aksamadan.. 

İnsanoğlu bu hayatta erteleme seçeneğine sahip oldukça, kaybetmeye mahkumdur. 

Kaybedenlerden olmak istemiyorsan, sonra değil, şimdi. Hiç bir şeyi erteleme..  



***


Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur.

 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

 

"Kim Kimdirile başlayan, "İlişkilerde Ustalıkve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

 

 

***

 

"Milyarlarca insan içinde,

'bir’ kişinin ne önemli olabilir ki?

Bunun cevabını, o 'bir' kişiye sorun!"

Yahya Hamurcu




Yorumlar

  1. Güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık hayatta gerçekten ertelememek gerekir

    YanıtlaSil
  2. Akan vakit insanı asla beklemeyecekti...

    YanıtlaSil
  3. Derste de öğrendiğimiz yasalar bir hikayede toplanmış .Problemi dış dünyada arama, soru sor kapalı olan bilinç açılsın. Mutlu ve dününe göre daha konforlu yaşamak istiyorsan önce iç dünyadaki problemlerin ile yüzleş.Erteleme büyümesin..Ve ölüm ölmüyor..Bir an evvel harekete geç! Bu güzellikleri fark etmemize sebep olan hocamıza selamlar, sevgiler ..🧡

    YanıtlaSil
  4. Evet, ertelenen hersey büyür net... Neden erteledigimizi iyi düşünmek gerek 🫣

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı kapılar açılsın insAllah emeğinize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  6. Keşke insan bilseydi. Biz bi tepki verdiğimizde hayatta bir tepki veriyor. Biz ertelediğimizde hayatta bizi bir miktar erteliyor. Ertelemediğimiz problemleri zamanında çözebildiydiğimiz bir yaşam olsun.

    YanıtlaSil
  7. Hayatta ertelediğimiz onca şey var ki bu yazi bana ertelememem gerektiğini hatırlattı.

    YanıtlaSil
  8. Değiştirmek istediğimiz olumsuz özellikleri ertelemek, işi içinden çıkılamaz hale getiriyor ve o özellikten kurtulmamız gün geçtikçe imkansız hale gelirken diğer yandan da hayatımızdaki fırsatları kaçırmamıza neden oluyor. O yüzden tespit ettiğimiz olumsuz yönlerimizden kurtulmak için vakit kaybetmeden çabalamalıyız.

    YanıtlaSil
  9. Erteleme problemi bir çok insanın problemi. Bir şeyi ertelediginde başka şeylwri de etkiledigini ne güzel ifade etmişsiniz 🌸

    YanıtlaSil
  10. Çoğumuz da bu kötü alışkanlık olduğu için hem kendimizle hemde etrafımızdakilerle kavga halindeyiz

    YanıtlaSil
  11. Ertelemek herşeyi bozuyor demek güzel bir ders oldu bana

    YanıtlaSil
  12. Bugün ölecekmiş gibi yaşamak lazım başarılı Bi anlatım teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  13. Peygamberimiz iki günü bir olan bizden değildir demiş ya.. yazı bana bunu hatırlattı..

    YanıtlaSil
  14. Sabrın sonu selamet

    YanıtlaSil
  15. Extra bir gün verilse de bütün o ötelediklerimi o günde kapatsam, ve yeni güne yenilenmiş sırtımdaki o kamburu atmış olarak başlasam😅

    YanıtlaSil
  16. Extra bir gün verilse😅 ve bütün o ötelediklerimizi o günde tamamlasak, yeni bir güne yenilenmiş vaziyette başlasak.

    YanıtlaSil
  17. Ah ah ne diyim ki. Öncelikle Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler. ilk kısmı hariç kendimi gördüğüm bir yazı. Benim de en büyük problemlerimden biri ertelemek. Aslında vazgeçme kökenine dayanan bir problem. Farkında olup da insan neden yapamaz? Hareketsiz farkındalık da cehennem gibi bir şey çünkü. İnsanı çok yıpratan bir şey. Ertlememen gerektiğini bile bile ertelemek... Başkalarını suçlamadım bugüne kadar ama kendimi çok suçladım. Neden kıramıyorum bu direnci diye. Yine de olmuyor adı üstünde direnç…. Problem çözümle gelir deniyor. Çözümü görmesine rağmen,
    Farkına varmasına rağmen harekete geçemeyenler için varsa tavsiyeniz sevinirim.. Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Ertelediğimiz şeyleri yapmakta çok geç kalabiliriz sonunda kapı yüzümüze kapanabilir😔

    YanıtlaSil
  19. Ayşe doğru soruyu sormayı biliyormuş demekki. "Gerçekten benim suçum değilse neden bu kadar düşünüyorum." Amaçladigim sonuç gerçekleştiğinde yaşanılanı engelleyebilecek sebepleri düşünürüm sanırım. 6.30 uçağına kendi ihmalim nedeniyle 6.35 de bindiğim oldu. Evet trafik vardı. Evet aramalarda zaman kaybettim ama geç kalan benim. Ihtimalleri göz ardi eden benim. Sonucta ben o uçağa bindim. Ama o uçak kaçmış olsaydı insanlara sinirlenip tepki versem "niye rahatlamiyorum benim suçum değilse" dermiydim, işte bunu bilemiyorum. Uçağı kaçırdığım için yani yapmam gereken işi yapamadığım icin ben rahatlayamiyorum gibi geliyor. Birilerinden sinirimi çıkarmaya yeltenebilirim belki ama bu baskı altında olmamdan gibi gelir bana. Baskıyı kaldir insanlara niye kızayım ki. Tabiki ben olaylara kendi deneyimlerimle bakiyorum. Ama stres altındayken kendine doğru soruyu sorabilmekte benim için ayrı bir yetenek ve kesinlikle eğitim ister. Allah farkındalığımızı artırsın. Hikaye için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel bir yazı. İlham veriyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  21. Bi uçak bileti bütün hayat akışını değiştirmesi uçağı kaçırmanın hayır olmasına sebep oldu yani her şerde Bi hayır vardır diye özetliyorum gerçekten kısa ve net anlatım olmuş

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş 🧡

    YanıtlaSil
  23. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Hayati erteledikce kendimizi ertelemis oluyoruz aslinda bu yuzden de mutsuzlugumuzun sebebini bahanelere siginarak oduyoruz

    YanıtlaSil
  25. Ertelenen herşey vıcdan azabıdır bır annenın babanın çocuğuna vermesı gereken sevgı ertelendıkce anlamı kalmaz çünkü vaktınde olmamıstır bırde çocukların annesıne babasına ayıramadıkları vakıt ertelenmıs ve zaman bıtmıstır bence herseyı zamanında yapıp ertelememek bır ömür pişman olmamak demektir çünkü hayat Ertelenecek karar uzun değil işi gücü dış etkenlerı bahane etmek sadece gerçeklerle yüzleşememek demektır buda insan oğlunun en büyük eksikligidir bence

    YanıtlaSil
  26. Okadar güzel bıryazı olmuş ki emeyınıze sağlık

    YanıtlaSil
  27. Ertelenen her şey büyür, bundan sonraki hayatımızı, ertelemeden yaşamak dileğiyle :) ellerinize sağlık…

    YanıtlaSil
  28. Hangimiz asabiliyoruzki bu sorunu ertelemek insanı koreltmekten başka birşey değil benim için kale.inize sağlık ❤️

    YanıtlaSil
  29. Hayatta hep bir şeylere yetişmek için kendine geç kalıyor cidden

    YanıtlaSil
  30. Akan vakit insanı asla beklemeyecekti asil.guzel yazı çok begendim

    YanıtlaSil
  31. Kendime güzel dersler çıkardım başarılı Bir yazı olmuş ebrar hocam

    YanıtlaSil
  32. Kapılar kapanmadan uyanmak nasip olsun

    YanıtlaSil
  33. Kendimi buldum yazıda tamda böyle yaptığım için çok şey kaçırdım hayatta yüzleştim şu an umarım geç olmaz

    YanıtlaSil
  34. Cok faydalı yazı olmuş

    YanıtlaSil
  35. Harika bir anlatım

    YanıtlaSil
  36. Erteledigimiz şeyleri yapmakta çok geç kalabiliriz sonunda kapı yüzümüze kapanabilir 😢😢 en önemlisi sevdiklerinizi ertelemeyin çünkü hayat çok kisa

    YanıtlaSil
  37. Çok güzel olmuş emeğine yüreğine sağlık 🙏🙏

    YanıtlaSil
  38. Cok degerli bir yazı kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  39. Akan zaman beklemeyecekti. KAPI kapanmadan yetişmek için erteleme👍

    YanıtlaSil
  40. Emeğinize sağlık güzel olmuş rabbim hayırlı kapılar açsın hepimize

    YanıtlaSil
  41. keyifli bir yazı olmuş. Bazı kapıların kapanmasının hayırlı olduğunu hatırlattığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  42. Ay sanki ben ,🥰

    YanıtlaSil
  43. Peki bu geç kalmalar neden hep benim başına geliyor? Benim kendime sorduğum soruydu hep çok güzel oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
  44. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  45. Ben çok beğendim emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  46. erteldikce büyük sorunlar olusuyor gerçekten

    YanıtlaSil

Yorum Gönder