YAZIYOR, YAZIYOR…

YAZIYOR, YAZIYOR…

Tiyatroda sahnesini bitirmiş, hemen eve gelmişti.

“Yıllardır tiyatro sahnelerim, ben böyle rol görmedim, sadece uyumak istiyorum” diyerek odasına çekildi Alya. Kendini bildi bileli, İstemediği bir şey olduğunda gerilir ve gererdi. Bu sefer gerçekten çok gerilmişti. İstemediği bir rolü oynamak hiç hoşuna gitmemişti.

Oysa önceleri çok istekliydi, tiyatro sahnesinde kendini her hayal ettiğinde gözlerinin içi parlardı. Bazen süslü kostümler içinde hayal ederdi kendini, bazen bir dekorun önünde. Öyle kaptırır dı ki kendini alkış seslerini duyardı, oracıkta kimse olmasa da… Ancak hayallerinde istemediği rolleri oynamak yoktu.

İnsan isteklerini yönetemediğinde, istekleri insanı yönetir.

Karanlığın içinde bir anda gözlerini açtı Alya. Yatağının tam karşısında duran saati görmeye çalışıyor, “Ne ara uyudum da uyandım ben…” diye söyleniyordu  içinden. Bir yandan da eliyle  komodininin üzerinde ki telefonuna ulaşmaya çalışıyordu.

“Daha yeni uyumuştum, niye uyandım ki şimdi ben? Hâlâ çok yorgun ve uykusuzum” diyor gözlerini bile açmak istemiyordu. Tekrar uykuya dalmak istiyorum… diye mırıldanırken… Annesi:

-Kızım artık uyanmayacak mısın? Bak çok merak ediyorum seni, sabahtan beri başında bekliyorum. Telefonun susmak nedir bilmedi. Nefes alış verişini kontrol ediyorum. İyi misin?

Kısık açtığı gözleri ile telefonu kontrol edip, saate baktı. Saat 23:30’u gösteriyordu.

“Sadece bir saat mi uyudum yani diyebildi” annesine. Annesi şaşkın… “Ne bir saati kızım, tam yirmi dört saattir uyuyorsun.”

Alya şaşkın, güçlükle yatağında doğruldu. Etrafına baktı. Anlamaya çalıştı. Hatırladı. “Her şey o rol yüzünden, keşke almama seçeneğim olsaydı” diyerek kalkmaya çalıştı yataktan. Annesi onu hayretle izliyordu.

-Sahnemi kaçırdım telafi de olmaz, eksiklerimi yazıyorlar sonrada yetersiz oluyorum off… Anne ya, neden istediklerim olmuyor ki… O kadar azimle de çalışıyorum…Ne yapacağım ben şimdi? Neden kaldırmadın beni..

- Kızım dalga mı geçiyorsun? Ambulansı bile aramayı düşündüm ben.  Aklım çıktı sana bir şey oldu diye… Uyandırmaya çalıştıkça, daha da uyudun…

O sırada yönetmeninden gelen telefon, konuşmayı böldü.

- Kızım öldün mü? Nerelerdesin? Bu gece sahneni pas geçtik. Hem baş rol istiyorsun, hem rol beğenmiyorsun. Hem sahneye gelmiyorsun! Nasıl olacak bu iş bi açıklar mısın lütfen!

Bir karar ver artık, ne istiyorsun?

Hayat insana seçimlerine göre sahneler sunar.

Her insan aslında kendi sahnesinin yazarıdır. Hayatının senaryosunu kendisi yazar.  Bazen, insana seçtiği sahnenin sonuçları zor gelir, Alya gibi…

 

***

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur.

 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

 

"Kim Kimdirile başlayan, "İlişkilerde Ustalıkve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

 

 

***

 

"Milyarlarca insan içinde,

'bir’ kişinin ne önemli olabilir ki?

Bunun cevabını, o 'bir' kişiye sorun!"

Yahya Hamurcu


Yorumlar

  1. hayat sahnesindeki tüm oyunların alkışını alabilmek... Çok güzel bir yazı. Keşke insan hayatta her an bir sahnede olduğunu bilse...

    YanıtlaSil
  2. İnsan ister ister her şeyi ister. İnsan isteklerini kontrol altına alıp isteklerini yönetemediği zaman istekleri insanın yönetiyor. O şeyi isteten nedir? İnsandaki istek mekanizması, her şeyi isteyip de hiç doymayan şey... Ego...🌸 Düşündüren bir yazı olmuş Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. İnsan isteklerini yönetemediğinde, istekleri insanı yönetir. Kaleminize sağlık…

    YanıtlaSil
  4. Ah alya ah...🌼 Hayat senin seçimlerine göre bir sahne sunacak sana. İnşallah sen de doğruyu seçersin ben de.🙂🌸

    YanıtlaSil
  5. İnsan kendi sahnesinde ne yazacağını nasıl dizayn edeceğini iyi bilmeli. Yoksa bı dünya hayatı çekilmez olur. Onun için bilinçli tercihler yapmamız lazım

    YanıtlaSil
  6. Hepimizden bir şeyler yazıyor :)

    YanıtlaSil
  7. Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Kontrolsüz istek insanı daha iyiye götürmüyor 👏🏼

    YanıtlaSil
  9. Başımıza ne geldiyse kontrolsüz isteklerimizden gelmiyor mu?

    YanıtlaSil
  10. Bir şeyi çok istemek sıkıntılı…

    YanıtlaSil
  11. Emeklerinize sağlık 👏🏼👏🏼👏🏼

    YanıtlaSil
  12. Seçimlerimiz aslında ne kadar çok önemli, tüm sahnemiz değişiyor

    YanıtlaSil
  13. Asıl travma gerçek sahnemizi kaçırdığımızda olacak..

    YanıtlaSil
  14. Yanlış şeyler istemekten sana sığınırız ALLAH’ım 🤍

    YanıtlaSil
  15. Tek rolümüz olan hayatımızı yönetebilmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  16. Alya nın acısı iliklerime kadar hissettim. İnsan bir şekilde seçim yapıyor. Kimi zaman isteyerek kimi zaman istemesi gerekerek. İnsan olmak ne kadar zor ya. Bu işin şöyle kolay bir yolu yok mu?!

    YanıtlaSil
  17. Hayatında “Baş Rol “olmak daha önce birçok defa duyduğum ama idrak edemediğim iki kelime…
    İki basit kelime gibi görünse de gerçekten algıladığımızda hayatımızı değiştirecek kelimeler aslında…
    Eğitimlerden önce kendimi pesimist olarak adleder ,her kötünün her zaman beni bulduğunu ,her olayda en şanssızın ben olduğumu düşünürdüm sanki hep en gıcık ,en kötü insanlar beni bulurmuş gibi gelirdi..Ve bu hayatımı çok ama çok çekilmez yapardı nefret ederdim bağzen ,herkesten ve herşeyden!!! Aldığım eğitimlerle ,sonra sonra fark etmeye başladım ki aslında başkalarını ,olayları suçlamak kolay olanmış !!!asıl işse kendini bilip kendinle uğraşabilmekmiş ,aslında başımıza gelenlerin bizim seçimlerimiz olduğunu anlayabilmek (gerçi hala idrak etmeye çalışıyorum ve yok ya bunu da ben seçmemişimdir dediğim çok yer oluyor ama🙈)başta zor olsada sonrasında müthiş bir huzur veriyor insana.Rabbim gerçekten idrak edebilenlerden olmayı nasip etsin.Buarada karanlıklarla dolu dünyamı kapısını aralamama yardımcı olan hocalarıma teşekkür ederim🙏Zorlu öğrenciniz Pelin..

    YanıtlaSil
  18. guzel yazi ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  19. Çoğu zaman bize ait olmayan rolleri üstlenip,
    Sahneyi kaçırdığımız doğrudur.

    YanıtlaSil
  20. Insan isteklerini yönetemeyince istekleri insanı yönetir. Ne güzel bir uyandırma stratejisi.

    YanıtlaSil
  21. İnsan sadece ister ne istediğini bilmeden ister

    YanıtlaSil
  22. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Hem hayatımızın başrolüyüz ve rolümüzü biz yazıyoruz hemde begenmiyoruz 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 gerçekten insanı kendine getiren bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  24. Emeğinize sağlık ufkumuz açılıyor böyle yazılarda 🌺

    YanıtlaSil
  25. Elinize emeğinize sağlık 💥

    YanıtlaSil
  26. Insan dış etkenlere takılıp kendi hayatına geç mi kaliyo acaba ??

    YanıtlaSil
  27. yine hayatımıza ders veren bir ders teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. Kaleminize sağlık her seferinde daha da çok ders alıyorum

    YanıtlaSil
  29. Bir yazı nekadar beni anlatabilirse okadar işte yine kendimi buldum yazıda teşekkürler

    YanıtlaSil
  30. Harıka olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  31. İsteklerimiz gerçek olmadığı için mi var gücümüzle her şeye rağmen gayret etmiyoruz

    YanıtlaSil
  32. Okurken kendini bulmak bu sanırım

    YanıtlaSil
  33. Bu yazıyı okurken ben kendime dedim ki belkide den başrol olmaktan korkuyorsun yorulmak tan sorunlarla başbaşa kalmaktan ... Perde arkasındaki yorgunluklar alışmış yorgunluklar deyilmi... Bu sorgulama bazı gerçekleri sesli düşünmeme sevk etti beni..güzel yazı dizilerinizi okurken satir aralarında aydınlanmaya devam....😊

    YanıtlaSil
  34. Kaleminize sağlık harika bi yazı olmuş✨

    YanıtlaSil
  35. Emeğinize sağlık çok güzel yazı .

    YanıtlaSil
  36. Çok güzel yazılmış

    YanıtlaSil
  37. kaleminize sağlık 👏

    YanıtlaSil
  38. Çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık 👏👏

    YanıtlaSil
  39. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  40. Birşeyi çok istemek mi yoksa ne istediğini bilmek mi önemli olan

    YanıtlaSil
  41. guzel bir yazi olmus💕

    YanıtlaSil
  42. Emeğine sağlık👏

    YanıtlaSil
  43. Emeğinize sağlık 👏👏👏

    YanıtlaSil
  44. Neden orada oldugumuzu bılmek anlayabılmek neye ne bedeller ödeyerek bulundugumuz noktaya gelmek çok güzel bır metin

    YanıtlaSil
  45. İstediğimiz şeyler bazen bizim istemediğimiz şeylere dönüşüyor evet alkişlar pırıltılı hayat güzel gözüküyor olabilir ama onların birde istemeden yapmak zorunda kalıp kendini mutsuz bir insan yapıyor ve sonunda farkına varıyor

    YanıtlaSil
  46. Allah ilminizi bereketlendirsin inşallah

    YanıtlaSil
  47. Cok anlamlı elinize saglık

    YanıtlaSil
  48. Ne guzel cok dogru bu bakis acisindan bakmamistim

    YanıtlaSil
  49. Hayattaki seçimlerimizin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha bu makalede de görüyoruz ellerinize sağlık tüm hikayeyi gerçeğiyle yaşatmanız ve insan okuduğunda şunu demeliki kontrolsüzlük insanda iyiyiyi çağırmadı hiç bi zaman çağırmayacakta

    YanıtlaSil
  50. Kaleminize sağlık🌺

    YanıtlaSil
  51. Beni yazmışsınız 🤫

    YanıtlaSil
  52. Acaba onun bu hayat seramonisinde bu yaşadıklarına ihtiyacı olabilir mi?

    YanıtlaSil
  53. Zamanı farkedemeyecek hale gelmesine takılırdım takılmış olsaydım. Ne yaptın kendine o hale gelecek kadar…

    YanıtlaSil

Yorum Gönder