NEDEN?


NEDEN?

Güneş her gün doğarken “Neden her gün doğuyorum? Bugün de uyumak istiyorum” demez.

Toprak atılan tohumu alır ve bitkiye dönüştürür. “Ben neden bu işi yapıyorum, yapmak istemiyorum” demez.

Yağmur yada kar yağar. “Bugün olmaz, canım yağmak istemiyor” demez.

Ay, “Sürekli şekil değiştiriyorum. Bugün neden dolunayım ki? Ben dolunay olmak istemiyorum. Aydınlatmayacağım” demez.

Ağaçlar, “Hep aynı meyveyi vermekten sıkıldım. Başka meyve vermek istiyorum” demez.

Her biri azimle işini sürdürür.

Ama insan öyle mi?

- Bugün okula veya işe gitmek istemiyorum…

- Şöyle güzel bir perde istiyorum buraya…

- Tatile gitmek istiyorum…

- Ödevimi yapmak istemiyorum…

- Seninle evlenmek istiyorum…

- Senden boşanmak istiyorum…

Saymakla bitmez... Ne çok isteğimiz var…


İstek olmasa insan yaşayamaz.

İnsanın hayatta kalabilmesi için isteklerinin olması gerekir. Bununla  birlikte yaşamsal ihtiyaçlarını istekle karşılar. Yemek, su, barınma… Hepsi istekle olur.

İnsan su içmeyi istemezse, susuzluktan ölür.

Peki nasıl olur da, insan yaşaması için gerekli olan bir sistemi bozar?

İnsan istekleri ile ihtiyaçlarını karıştırdığı zaman problemleri başlar.

Yemek, insan için yaşamsal bir gereksinimdir. İnsan yemek isteyerek yaşamını sürdürür. Ancak fazla yenilen yemek bile, insanın dengesini bozar. Kilo sorunu başta olmak üzere, birçok sağlık sorununu beraberinde getirir.

Su, insan için yaşamsal bir gerekliliktir. İhtiyacımızdan fazla su içmek bile vücudumuzda su zehirlenmesine sebep  olabilir.

Güneş, ay ve toprak… Doğada bir denge içinde bulunmaktadır.

İnsanların istekleriyle ihtiyaçları dengede olduğunda mutlu ve başarılı olurlar.

Dengede huzur vardır.

***

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur.

 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

 

"Kim Kimdirile başlayan, "İlişkilerde Ustalıkve "Başarı Psikolojisi" ile devam eden programları insanların kendi dünlerine göre daha mutlu ve daha başarılı olmalarına katkı sağlar.

 

 

***

 

"Milyarlarca insan içinde,

'bir’ kişinin ne önemli olabilir ki?

Bunun cevabını, o 'bir' kişiye sorun!"

Yahya Hamurcu


Yorumlar

  1. Ah şu istekler birde kontrole alabilsek

    YanıtlaSil
  2. Neden mi işte en güzel soru

    YanıtlaSil
  3. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  5. Melisa Öztürk30 Nisan 2024 19:18

    Bana yasamami hayatımı sorgulatan bir yazı

    YanıtlaSil
  6. Kaleminize saglik

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Yüreğinize kaleminize saglik

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel bir yazi

    YanıtlaSil
  10. Neden mi yazıda herşey yazıyor

    YanıtlaSil
  11. Emeğinize sağlık çok güzel yazi

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel yazi bana herseyi sorgulatti

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir yazı olmuş. teşekkürler..

    YanıtlaSil
  14. Oğuzhan gedik6 Mayıs 2024 14:53

    İnsan yaşamsal olanı nasil bozabiliyor

    YanıtlaSil
  15. İnsan cok bencil ...

    YanıtlaSil
  16. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. tesekkürler..

    YanıtlaSil
  18. tesekkürler..

    YanıtlaSil
  19. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  20. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder